maandag 5 december 2016

Frosty Fun


Hallo allemaal,

Na al het oefenen met de lessen heb ik een ijzzzzziiiggggge kaartje gemaakt.
Past wel goed bij het weer van de afgelopen dagen ;-). Ik vind het best wel koud.....

'klik' op de foto voor een vergroting ;-)
De laatste les die ik gedaan heb van Kit and Clowder was een transparante techniek voor kleding.
Ik had deze afbeelding van Elsa en Olaf al een tijdje liggen en wilde nu het geleerde in praktijk brengen ;-)

Ik heb al eens eerder zo'n soort kaart gemaakt. Eigenlijk twee........maar ik vind dit zooooo leuk om te doen. Dat blauw met wit en zilver en dan zo'n ijzig effect :-D.

De basis van de kaart heb ik weer gemaakt met ColorCore Cardstock (wit). Het Designpapier is van Noor -Winter Paper Bloc-. De superleuke digi is van Jade Dragonne - Elsa en Olaf-.

De bomen zijn volgens mij van een mal van Marianne Design. Deze heb ik bewerkt met ModPodge Dimensional Magic en Eiskristall van Viva.


Ik heb een ronde mal van Noor Design -6003/1004- gebruikt voor de zijkant van de kaart en daar de bloemen op geplakt.
In de witte bloemen zat een bruin stampertje, daar heb ik een Icy flatback overheen geplakt. Deze waren helder van kleur en heb ik gekleurd met mijn Copic Marker BG05. Het witte bollentakje heb ik een paar jaar geleden bij Intra Tuin gekocht. De zilveren plakparels zijn van Joy. Onder het bloementrosje nog een swirl van Memory Box -Frosty Border-.


Aan de zijkant de mooie ijskristallen snijmal van Noor gebruikt -6002/2021-. Daarop nog als extra de losse snijmallen gebruikt 6002/2020, 2019 en 2018. De losse ijskristallen heb ik nog extra bewerkt met ModPodge dimensional magic en Eiskristall van Viva (daarna even de heattool erop). Geeft een heel leuk 'ijzig' effect :-). Op deze ijskristallen heb ik in het midden nog een Icy flatback gebruikt. Deze waren helder en heb ik gekleurd met mijn Copic Marker BG05.



De zilverkleurige lijntjes heb ik gemaakt met een fun liner glitter zilver.
De vogeltjes zijn gemaakt met een mal van ModPodge -Nature-.
De tekst is van CC Design -Frosty Sentiments-.Gestempeld met Versamark en Ranger Silver Embossingpoeder erover (even verhitten met de heatgun) en je krijgt een prachtige zilverkleurige tekst ;-). Ook voor onderstaande label gebruikt.
De ijspegelrand is volgens mij een (oudere) mal van Marianne Design.


Deze label is van NoorDesign -6002/0348-. Daarop 2 linten, belletjes (van Xenos) en een Icy Flatback (weer gekleurd met BG05).
Deze tekst is ook van CC Design -Frosty Sentiments-

De randen van de label heb ik bewerkt met Distress Ink Broken China.

Ik heb ook nog de standaard van Noor Design -6002/0190- gebruikt ;-).
Daar ben ik nog steeds superblij mee!! Zelfs na jaren!!! blijven mijn kaarten nog staan, ondanks dat ze vaak behoorlijk zwaar zijn van al het cardstock papier ;-).



Deze mooie ronde ijssterrenrand is ook van Noor Design -6002/2022. Deze ook bewerkt met ModPodge dimensional magic en Eiskristall van Viva. Het sneeuwrandje onder Elsa heb ik gedaan met Foam Ball Glat glitter van Craft Emotions.

Nu ga ik weer verder met de lessen. Als ik de clothing class van Kit and Clowder helemaal gedaan heb (ik hoop ergens in januari van volgend jaar), dan ga ik weer kaarten maken.
De Animal Class ga ik tussendoor doen.
In de (bijna) 2 jaar dat ik lessen heb gevolgd via Kit and Clowder heb ik heel veel geleerd. En met plezier!!! Maar nu heb ik nog maar één class te doen en dat is te overzien ;-).

De Copic Markers die ik gebruikt heb:
- Huid/blos: E04-E11-E21-E00-E000/R20
- Haar: E55-E53-E50
- Ogen: BG09-BG05
- Lippen: E04
- Jurk: BG09-BG05-BG01-BG000
- Transparante mantel: B97-B93-B91-B0000
- Mouwen: W3-W1-BG000
- Olaf: W3-W1-W000-blender0
   W9-W5-W3: knopen
   E49-E43: armen
   YR18-YR15-YR12: neus
Sterren jurk en figuurtjes op mouw van Elsa: Molotow marker wit
"Strass" steentjes in haar B05 en Molotow marker zilver

Met deze kaart wil ik graag mee doen aan de volgende challenges:
- Addicted to stamps -Challenge # 137 - Christmas-
- Digi Choosday Craft Challenge -Wk 48 -Anything Goes- 
- Love To Scrap -Challenge #91 -Winter Wonderland-
- Noor Design U.K. - Challenge 25 -Sparkle-
- Simon Says -Anything Goes-
- The ABC Challenge - U is for Unconventional (Make a Christmas Card using non-traditional colours. No red and green)
- AnMa Creatief -Challenge 63 december2016 -Alles Mag-
- Aurora Wings Challenge blog -Challenge 41 -Winter Wonderland-
- Live & Love Crafts - Challenge #54 LLC Smorgasbord-G: Glitter, Snow, Star
 
Ik ben weer heel benieuwd hoe jullie de kaart vinden ;-).
Bedankt voor jullie bezoekje!
Ik wens jullie een hele fijne avond!! :-D




17 opmerkingen:

FiestyCrafter (Tina) zei

Quite a wintry, frozen and just stunning card! Love all the details. Great seeing you again at Love to Scrap! Challenge Blog
Tina dt
(another clowdie)

Virginia L. zei

Totally FAB!! So glad that you join the fun over Simon Says Stamp Wednesday “Anything Goes” Challenge! Awesome details and design! Super work!

Marlies zei

Wauw wat een prachtige kaart Frouwkje! De kou straalt ervan af haha. Mooie mallen heb je gebruikt en alle glitter ziet er super uit. Je kleurwerk is ook super. Een schitterend geheel! Leuk dat je ook meedoet met onze challenge bij Addicted to Stamps. groetjes, Marlies

Plony zei

Wat is dit geweldigggg mooi...Het lijkt echt wel een sprookje zeg.....Wat heb je dit weer knap gedaan Frouwkje.....Petje af.
xxx Plony

Scraptastisch zei

Super leuk om je prachtige ingekleurde afbeelding te zien op een schitterende kaart! Wat een mooi Winters effect geeft het Viva ijskristal Frouwkje! Dit is weer zo genieten om zo'n Prachtige afgewerkte kaart bij je te zien!ik raak niet uit gekeken zo mooiiiiii !!! Veel succes met de challenges!
Deze kaart verdiend het om te winnen!
Liefs van Gerie

Marijke zei

Wat een mooie kaart het is inderdaad net zo van de film gepakt. Super gedaan! Groetjes Marijke.

Wil zei

Ja,het is inderdaad koud,MAAR het heeft jouw wel geinspireerd tot deze super gave kaart.
Mijn komplimenten hóór,het is echt een sprookje,
Zoals Plony zei.

Groeten WIL

Bernadet zei

Ik vind 'm GAAAAAAAF

Alma zei

Wow wow wow... your ice princess looks a lot like Disney. Such a wonderful creation. Thanks for joining us at Addicted to stamps, Alma

JOKE zei

Wat een prachtkaart is dit!!! Ik ben blij dat je de kleurnummers vermeld hebt😉 Let maar eens op mijn volgende kaart ;-)
Liefs Joke

Nikki zei

What a lovely Christmas card you have created. Thanks for sharing with us at ABC Challenges.

Nikki

Adriana zei

Wat ik ervan vind? Vind em schit-te-rend!
Dank-je-wel voor het meedoen aan de challenge bij AnMaCreatief!
Groetjes Adriana

Aartje zei

Fantastisch! Wat ziet dit er mooi uit en wat heb je gewerkt met heel veel mooie (ijzige) details. En wat is dat transparant kleuren goed gelukt, super!
Groeten, Aartje

Lori Turner zei

Wow! Wow! Wow! What a gorgeous card! Thank you so much for joining us at Digi Choosday xoxoxo

Jose zei

Een super mooie kaart. Grt Jose

Sharon zei

She is gorgeous and I love the beautiful snowflakes and sparkle.
Thank you for sharing this with us at Noor Design UK.
Hugs Sharon. x

Aurelia Aurora zei

Wooow awesome winter wonderland project.. love all the embellishments you put on that card.. Thank you so much for sharing your awesome card with us at Aurora Wings Challenge #41.. Hope to see you again in our next challenge.. and Good Luck at the draw.. xx ~RoRa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...