donderdag 12 september 2013

Silicone mallen en lichtgewicht klei

Hallo allemaal,

Kom de laatste tijd niet zo goed aan kaarten maken toe.....heeft verschillende redenen...die ook wel met mijn gezondheid te maken hebben. Ik heb wel een kaart voor zondag af (voor het HHblog) en nog één kaart, maar die kan ik voorlopig nog niet laten zien. Ik heb wel wat anders tussendoor gedaan. Ik vind dit zooooooooo leuk om te doen. En natuurlijk is het in hobbyland al behoorlijk bekend. Maar kan het niet laten om het even te laten zien ;-).
Ik heb van verschillende mallen en met het lichtgewicht klei van Martha Stewart hele leuk figuurtjes gemaakt die je bijvoorbeeld op een kaart kunt plakken.


Dit is een mal van Marth Stewart: -Romantic-.


Deze mal is van ModPodge: -Nature-


Ook deze mal is van ModPodge: -Ornamental-


Deze foto is wat groot uitgevallen, maar het is de vlinder van ModPodge -Nature-.
Je kan het klei 'wit' houden, maar het is ook goed te kleuren met allerlei kleurmiddelen, zoals Distress Inkt, PanPastels en Copic Markers. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer mogelijkheden, maar die zou ik niet weten.
Deze vlinder heb ik gekleurd met mijn Copic Markers: V15, V17 en E59 voor het lijfje. Hier en daar een beetje weggehaald met de Copic Marker blender0, wat gaat dit ook makkelijk!!  Daarna nog wat Scribbles Glittering Gold op gedaan. Superleuk toch??? 

Je kan ze o.a. kopen bij Doe@ding. Binnenkort zijn de mallen van Martha Stewart ook bij Hanneke van het Hobbyhome-Hobbyartikelen te koop :-).

Nog even een uitleg erbij van Diny Sprakel:

 Hier met plaatjes de werkwijze:
 


Hier de gekleurde mallen

Zo, dat was het even voor vandaag :-).
Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben ;-).

Bedankt voor jullie bezoekje en ik wens jullie een hele fijne avond!!

              Veel liefs,
             Frouwkje.




11 opmerkingen:

jolanda zei

ziet er mooi uit

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Frouwkje,wat komt die klei mooi gedetaileerd uit die mallen,ziet er super uit en lijkt me ook leuk op doosjes e.d,hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen,lieve groetjes Miranda

Anita Meijer zei

Prachtig allemaal Frouwkje en doe het maar rustig aan, dat kaarten maken komt wel weer.
Liefs van Anita

Scraptastische hobby zei

Hoi Frouwkje,
Wat leuk dat je dit laat zien, ik kreeg ze kant en klaar van mijn schoonzusje en nu hoor ik van jou de tip dat je ze goed kan inkleuren, dus ga ik zeker proberen!
Veel beterschap met je gezondheid,
Liefs van Gerie

Unknown zei

Wow dat ziet er gaaf uit.

Beterschap hoop dat het gauw weer beter gaat.

Grt. Tonny:-)

Marcella zei

Hoi Frouwkje

Wauw dat ziet er wel weer heel leuk uit .
Erg leuk om op een kaart te gebruiken .
Ik heb nog een heleboel mallen van vroeger van mijn koud porselein misschien ook maar eens proberen met deze klei.

Ben benieuwd of ik je zondag tegen kom en herken ????

Groetjes Marcella

Erica ♥ zei

Het ziet er wel heel erg leuk uit hoor, ze
verzinnen toch steeds zoveel nieuws op
hobby gebied, wowww leuk ☺

Een gezellige (knutsel)week nog ☺
Lieve grtjsss van Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Tinie zei

Wat ziet die vlinder er gaaf uit, super zeg!! En sterkte met je gezondheid Frouwkje!!!

Groetjes Tinie

Folkje zei

Ziet er erg leuk uit, heb hier wel klei liggen maar nog geen mallen, deze zijn erg mooi.

groetjes
Folkje

Natasja's Kaarten zei

Wat ziet dit er leuk uit! Gaaf hoor!

Groetjes, Natasja

Agnes zei

Hoi Frouwkje,
Ja wat een leuk spul is het hè!Vrijdagavond samen met Joke er ook mee zitten "spelen" en ook de klei gekleurd met distress ink. Dat wordt echt super! Zelf had ik de Mini Mod Melts van Mod Podge maar dat is geen aanrader. Is een beetje plastic achtig en is slecht op te kleuren met de copics bovendien m'n (nieuwe) grrr.. lijmpistool is ook niet meer te gebruiken omdat het goedje meteen kei hard wordt en er niet meer uit te halen is.
Dus in het vervolg: klei van MS of andere licht gewicht klei....
Fijne zondag verder!
Liefs, Agnes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...